23948sdkhjf

Analyse: Hvorfor går Coop med i priskrigen?

Da Føtex lancerede en omfattende prisnedsættelse, var Coops topchef skeptisk. Spørgsmålet er, om Coops nye priskampagne er mere troværdig - og hvorfor den dukker op nu?
Hundredvis af varer er blevet billigere med prisfald fra nogle få pct. op til 20 pct., og omkring 1000 varer kan nu købes til "Fast Lav Pris" i alle Coops kæder - antallet afhænger af kæde.

Til gengæld får kunderne færre tilbud.

Sådan har det lydt fra Coop de seneste uger.

Hvorfor har hopper Coop pludselig med i den priskrig, som i hvert fald topchef Peter Høgsted tidligere har udtalt sin manglende respekt for - bl.a. i forbindelse med ærkerivalen Dansk Supermarkeds lancering af Føtæsk?

Læs mere hos Dansk Handelsblad (kræver abonnement).
Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141